Pr - profesija koja podstiče kreativnost
06.02.2020

Pr - profesija koja podstiče kreativnost

Koliko je PR kreativan? Da li je kreativan uopšte? Danas za vas govori osoba  kojoj je želja bila da upiše filmsku režiju, završila produkciju i svoje trenutno utočište našla je u PR agenciji Chapter4. U nastavku teksta ćete čuti priču o tome kako sam sa svojih 24 godine pronašla nešto što mi je u sasvim neočekivano okupiralo sferu interesovanja.

‚‚As long as you don’t choose, everything remains possible’’- reče citat iz filma ‚‚Mr. Nobody’’. To mi je negde najpribližniji opis situacije tek svršenog akademskog građanina u 21. veku. U eri širokog spektra mogućnosti, vrlo je teško pronaći sebe i ‚‚idealno zanimanje’’. Sigurna sam da ste makar jednom u životu pomislili ‚‚Šta ja radim ovde, da li sam možda pogrešio.’’

Prošlo je skoro već 3 godine otkad sam prvi put zakoračila u odaje ove agencije. Bila sam na drugoj godini studija i profesorka je organizovala grupnu posetu naše klase agenciji kako bismo se donekle bliže upoznali sa praktičnim delom predmeta ‚‚Menadžment u medijima’’ čiji mi naziv nikako nije ulivao poverenje. Direktorka agencije Tamara Bekčić nam je tom prilikom govorila šta oni to sve rade i koja je oblast njihovog delovanja. Sećam se da sam tada pomislila da sam se možda i prevarila jer sam pomno pratila sve što je Tamara, sada moja direktorka, pričala. Bilo je tu mnogo zanimljivih stvari, primera iz prakse i sve to potpuno iskreno.

Zaista nisam sebe videla u ovoj oblasti delovanja, ali moram priznati da sam u oblasti PR-a uspela u najvećoj meri da ispoljim svoju kreativnost do sada. Za svega 9 meseci boravka u agenciji uspela sam da se upoznam sa različitim industrijama, od prehrambene do industrije lekova, preko beauty industrije i da ih drugačije percipiram.
Proširila sam svoje vidike i počela dublje da razmišljam. U početku sam posmatrala svoje koleginice kako brainstormuju, analiziraju tržište, osmišljavaju strategije za različite klijente i organizuju događaje za iste. Malo po malo i meni su navirale različite ideje koje sam vremenom predlagala, a neke od njih su čak bile i usvojene. Sve to mi je davalo sve veću motivaciju da se trudim i radim.

Uzeću samo jedan sitan deo od ukupnog širokog opsega poslovnog delovanja u oblasti PR-a kao primer, a to je organizacija događaja za klijenta. To je najsličnije produkciji. Ti si osoba koja osmišljava celokupan koncept događaja, u skladu sa tim zatim bira podizvođače, koordiniše celokupan proces i na kraju biva prisutna na događaju koji je organizovan i opet koordiniše, ovaj put na licu mesta kako bi sve prošlo u najboljem redu. Mene je prva organizacija događaja sačekala nakon samo 2 meseca provedenih u agenciji i to mi je bilo veliko iskustvo i škola na samom početku.

Jako sam zahvalna svojim koleginicama što su mi pružile šansu da učim od njih i da im pomažem. Jako je važno kada mladoj osobi daš samopouzdanje jer ćeš joj na taj način dati impuls i pokretačku snagu koja je svakome potrebna na samom početku, a ja sam sigurna da je ovo tek početak jedne velike avanture za mene i radujem se novim izazovima.

 

Autor: Nađa Šoškić