Budućnost komunikacija
24.11.2023. • Vesti o agenciji
Tamara Bekčić, direktorka i suosnivačica Chapter 4 PR agencije, imaće čast da bude jedan od predavača na konferenciji PRO PR, koja se održava sledeće godine u Beogradu, i tim povodom odgovorila je na pitanje organizatora o budućnosti agencija.
Pitanje i odgovor prenosimo u celosti:
Zahvaljujući razvoju tehnologija, agencije se konstantno transformišu i nadograđuju. Sa kojim se komunikacijskim izazovima vaša agencija danas suočava i kako vidite potencijal agencija na tržištu u budućnosti?
Poslednje godine, turbulentne na mnogo načina, dokazale su moć komunikacije i važnost konsultantske uloge agencija za odnose sa javnošću u partnerstvu sa kompanijama. PR industrija je sveukupno pokazala svoj potencijal u strateškom savetovanju, kreativnim inovacijama i stručnosti u specifičnim sektorima na različitim platformama. Korporativne komunikacije na visokim rukovodećim pozicijama nadživele su pandemiju – što sugeriše da postoji trajna korist od PR firmi kao pouzdanih savetnika. Tehnologija i empatija se ukrštaju i utiču jedna na drugu u industriji komunikacija, posebno u današnjem svetu koji se često karakteriše kao vreme nepoverenja. Konkretno, geopolitika, različitost i inkluzija, ESG, angažovanje zaposlenih, zdravlje i dobrobit i digitalna transformacija — ojačali su i podigli kritičnu vrednost empatije u odnosima s javnošću kod zainteresovanih strana, pokazujući snagu industrije širom sveta. Tehnologija i AI vruće su teme i sve više vidimo njihovu primenu u industriji komunikacija. Alati veštačke inteligencije nam mogu pomoći da analiziramo tekst i govor i identifikujemo emocije, dajući nam dragocene uvide. Povećana emocionalna svest može stvoriti saosećajnije i empatičnije okruženje izražavanjem razumevanja i podrške. Alati AI će na ovaj način moći da pomognu u negovanju inkluzivnijeg okruženja. Međutim, veštačka inteligencija je samo alat i mi moramo da gradimo i negujemo sopstvene veštine i „supermoći“ pojedinačno i kao tim, na nivou organizacije.