Cannes Lions 2023 – Kampanje na engleskom jeziku najkreativnije
04.08.2023. • Vesti iz struke

Međunarodni festival kreativnosti Cannes Lions i ove godine odabrao je najbolje kampanje, najvećim delom kreativnih agencija, dodelivši 34 Grand Prix nagrade. Julian Boulding, iz The Network One, mreže koja povezuje nezavisne agencije, podelio je svoje utiske i zapažanja, između ostalog i šta se pričalo o AI, koja je bila glavna tema na festivalu kreativnosti. O AI se govori na svakom koraku, zato smo za vas iz ovog sveobuhvatnog pregleda izdvojili nekoliko pojedinosti o samim nagradama.
Ko je pobedio?
Za razliku od prethodnih godina, nijedna agencija nije se pokazala dominantnom, nijedna nije osvojila više od tri nagrade. Zato su dominirale velike agencije i njihove podružnice, kojima je otišao 21 Grand Prix, dok je nezavisnim agencijama pripalo njih osam. Tri su pripala korporacijama, a dva filmskim produkcijama.
Odakle dolaze pobednici?
Iako organizatori imaju predstavnike na preko 100 tržišta, uz ohrabrujuće raznovrstan žiri, 21 GP otišao je u pet zemalja – SAD, Kanadu, Ujedinjeno Kraljevstvo, Australiju i Novi Zeland – u kojima se govori engleski jezik, što nameće pitanje da li je engleski jezik zaista efektivniji od drugih ili je stvar ipak kompleksnija.
Šta je pobedilo?
Prošle godine, skoro 90 odsto nagrađenih radova bilo je vođeno nekom svrhom. Ove godine, takvih je bilo 50 odsto, što implicira da je bar polovina zaista pokušala nešto da proda, ostavljajući drugima da ukazuju na različite društvene probleme.
Za koga je pravljeno?
Najviše kampanja napravljeno je za globalne brendove, ali su svoj udeo imali i lokalni i regionalni brendovi, kao i institucije i humanitarne organizacije.
Svi radovi dostupni su na zvaničnom sajtu i na YouTube kanalu. Toplo vam preporučujemo da ih pogledate, jer ima ih zaista vrednih pažnje, inspirišućih i motivišućih.