DEI – Korporativna politika vs. stvarnost
27.06.2023. • Blog

Marketing mreža objavila je drugo, junsko izdanje magazina na preko 100 stranica. Jedan od sagovornika u ovom izdanju je i Olivera Petrović, Client Service Director Chapter4 PR. Njen autorski tekst o DEI politikama pročitajte u nastavku.
DEI danas u mnogim kompanijama predstavlja deo korporativnih politika i zasniva se na zastupljenosti osoba različitih starosnih grupa, rasa i etničkih pripadnosti, polova i rodnih uloga, kao i religija, kultura i seksualnih orijentacija.
Ali kakvo je realno stanje?
Prema izveštaju Poverenice za zaštitu ravnopravnosti za 2022. godinu, pritužbe građana koje se odnose na diskriminaciju u postupku zapošljavanja ili na poslu, bile su među najbrojnijim. Takođe, rezultati godišnje ankete PR agencije Chapter4 PR iz marta 2023. godine pokazuju da je čak 71% ispitanika prisustvovao situaciji na poslu kada su ovi principi bili narušeni.
Prema rezultatima ankete sprovedene na više od 200 ispitanika iz korporativnog sektora, medija i privrede iz većih gradova Srbije najzastupljeni vid diskriminacije kojoj su učesnici ankete prisustvovali, ili su je doživeli, jeste na osnovu pola. Nejednak tretman najzastupljeniji je prema ženama, pre svega u vidu manje plaćenih pozicija, brojnosti u menadžmentu i prilikama za napredovanje, ali i kada je reč o bračnom statusu. Ipak, nisu samo žene te koje se suočavaju sa diskriminacijom. Pogođene grupe su i osobe sa invaliditetom, ali i starije osobe i to prilikom zapošljavanja ili napredovanja.
U velikoj meri zastupljena je i diskriminacija po osnovu fizičkog izgleda, zatim starosna i diskriminacija na bazi političkog opredeljenja. Tek nešto više od jedne četvrtine učesnika ankete kaže da nikada na svom radnom nije doživelo diskriminaciju ili prisustvovalo takvoj situaciji.
Individualnost i identitet svakog pojedinca svakako ne treba da budu pitanje koje se postavlja u radnom okruženju, a ni van njega. Za kompanije raznolikost donosi i različite poglede na isti problem, inovativne pristupe u odgovaranju na izazove, kao i mogućnost da se odgovori na potrebe različitih klijenata. Ovako uspostavljen ambijent dobra je osnova za angažovanje i pridobijanje najtalentovanijih, što je danas za kompanije izuzetno važno, ali i izazovno. Posledično, ovako kreiran ambijent doprinosi i boljem imidžu kompanije, kao i većoj profitabilnosti.