SR
EN

Dugoročna komunikacija i naša godina jubileja

03.01.2025.   •   Vesti o agenciji
Dugoročna komunikacija i naša godina jubileja
Milena Avramović Bjelica i Tamara Bekčić, direktorke i vlasnice agencije Chapter 4 PR, govorile su za decembarsko izdanje magazina Marketing mreža, a intervju prenosimo u celosti. 

 *** 

Chapter 4 PR agencija u januaru obeležava punih 15 godina rada u Srbiji. U pitanju je agencija koja je deo međunarodne Chapter 4 mreže agencija u Centralnoj i Istočnoj Evropi i koja je ekskluzivni predstavnik vodeće svetske PR mreže Burson. Jubilej je bio povod za razgovor sa osnivačima, direktorkama i vlasnicama agencije, o tome šta utiče uspeh i istrajnost u radu agencije koja se bavi komunikacijama i savetovanjem i kako se postiže ravnoteža između pouzdanog korporativnog savetovanja i inovacija i kreativnosti. 

Industrija komunikacija se menjala tokom prethodnih 15 godina, a koji su faktori uticali na opstanak i uspeh Chapter 4 PR svih ovih godina? 
Tamara: Svet se menja svakim danom, pa tako i industrija komunikacija koja suštinski zavisi od prilika u svetu, na tržištu i u društvu, planova kompanija i potreba korisnika i potrošača. U našem poslu razmišljamo o mnogo stejkholdera i o dosledno kvalitetnoj komunikaciji jer je sve povezano. Plansko ukrštanje različitih ciljnih grupa, alata i kanala komunikacije, sa mnogobrojnim promenama tokom svih ovih godina, to je ono što naš posao čini veoma dinamičnim. Kvalitet usluga je na prvom mestu, a on je rezultat truda i promišljanja, planiranja i razvoja. Kombinujemo strateška poslovna znanja i komunikacijsko savetovanje, sa kreativnošću i inovacijama. Na početku Milena i ja, a sa godinama i ceo naš tim, svi smo pokazali posvećenost struci, klijentima i zajednici u kojoj poslujemo i to je ono što čini da Chapter 4 traje, a što drugi prepoznaju kao uspešnu agenciju za komunikacije. 

Među klijentima imate kompanije sa kojima sarađujete već više od deset godina, što je u današnje vreme ubrzanih promena gotovo pa fenomen. Šta komunikaciju čini uspešnom? 
Milena: Dugoročna saradnja sa klijentima u industriji komunikacija zasniva se na nekoliko ključnih principa: poverenje, razumevanje i stalna evolucija. Uspešna komunikacija nije samo pitanje prenosa poruka, već stvaranje partnerskog odnosa u kojem smo svi svesni da radimo u istom interesu i da nam je zajednički cilj uspešan projekat. Ono što je od izutene važnosti jeste prilagodljivost i inovacija. U vremenu ubrzanih promena, neophodno je stalno istraživati nove tehnologije, kanale i trendove kako biste klijentima ponudili rešenja koja odgovaraju njihovim i potrebama onih kojima se obraćaju, kao i savremenim izazovima. I na kraju, ljudski faktor igra presudnu ulogu – iskrena posvećenost timu i klijentu, kao i spremnost da se sluša, razmišlja dugoročno i ostane fleksibilan, čine osnovu za saradnju koja traje godinama. 

Na koliko tržišta danas posluje Chapter 4 PR grupa i koliko blisko zapravo sarađuju agencije između sebe? 
Tamara: Ponosne smo na ovo važno međunarodno partnerstvo. Chapter 4 agencije danas posluju na čak 11 tržišta, dok na ostalima imamo svoje partnerske agencije. Uz svetsku Burson mrežu imamo stvarno globalno prisustvo i uvide. Unutar naše PR grupe blisko sarađujemo, kroz redovne skupove, razmenu iskustava i zajedničke projekte i inicijative. Ono što je posebno značajno, i što klijenti veoma cene jesu svetski standardi kvaliteta usluga koje pružamo. 

Koliko je teško biti i ostati aktuelan u svetu koji se ubrzano menja u društvenom, političkom, tehnološkom smislu? 
Milena: Biti i ostati aktuelan u svetu koji se ubrzano menja zahteva kontinuiranu prilagodljivost, pažljivo osluškivanje potreba ne samo naših klijenata, već i zaposlenih, saradnika i strateško upravljanje porukama. Komunikacijska industrija danas funkcioniše na preseku društvenih, političkih i tehnoloških promena, što nameće potrebu za agilnošću i stalnim učenjem. Ključ uspeha leži u sposobnosti da se brzo odgovori na promene, bilo kroz inovativne pristupe kanalima komunikacije, prilagođavanje tonova i poruka specifičnim okolnostima, ili kroz transparentnost koja gradi poverenje. Osim toga, ostati aktuelan ne znači samo pratiti trendove, već i imati hrabrost da ih postavljaš – kroz stvaranje sadržaja koji inspiriše, otvara dijalog i vodi ka trajnim vrednostima. Uverena sam da, samo oni koji su spremni da budu proaktivni, empatični i inovativni opstaju u ovom dinamičnom okruženju.