Izgradnja poverenja ostaće ključna u odnosima s javnošću
12.09.2023. • Vesti o agenciji

Milena Avramović Bjelica, suosnivačica i izvršna direktorka agencije Chapter 4, kao jedna od dobitnica PR PR GLOBE priznanja, upitana je kako vidi budućnost odnosa s javnošću. U nastavku vam prenosimo njen odgovor, koji je objavljen na PRO PR LinkedIn nalogu.
“Odnosi s javnošću i komunikacija se stalno razvijaju i menjaju, pre svega zbog razvoja tehnologija i kanala i alata koji se koriste da bi se definisala ciljna grupa i poruke koje treba da joj se prenesu, ali i zbog navika korisnika. Verujem da će odnosi s javnošću u godinama koje su pred nama nastaviti još brže da evoluiraju zbog različitih platformi koje su dostupne, ne samo kao kanal za komunikaciju, već i kao pomoć nama komunikatorima. Tu pre svega mislim na AI alate koji nam već sada pomažu da analiziramo podatke, identifikujemo trendove i kreiramo ciljane kampanje. Mi smo navikli na živ kontakt, ali mi se čini da će se on smanjivati u narednim godinama, kako budu pristizale ‘digitalne generacije’, jer se sve više razvija VR, kojim se korisnicima daje jedno potpuno novo iskustvo, na primer, obilaska fabrike ili izložbenog prosora, i oni se upoznaju sa vrednostima kompanije bez da su fizički prisutni, to je ta takozvana proširena stvarnost. Sigurna sam da će se AR i VR koristiti u PR komunikaciji za kreiranje interaktivnih kampanja sa korisnicima. Glasovne tehnologije se sve više integrišu u naš svakodnevni život, tako da će one biti sastavni deo PR i komunikacionih kampanje u budućnosti. Onaj ko se bavi odnosima s javnošću moraće da bude spreman da stalno uči i prilagođava se novim dešavanjima, i na stvari koje nam do sada nisu trebale, tu pre svega mislim na zakone i propise o privatnosti podataka, jer će se morati jasno komunicirati korisnicima kako će se koristiti, i to na bezbedan način, i štititi njihovi podaci, s obzirom na to da se lični podaci mnogo dele na mrežama. Ali ono što je oduvek bilo važno i što će nastaviti da bude jesu izgradnja kvalitetnih odnosa između kompanija i korisnika i efikasne komunikacione kampanje napravljene uz potpuno razumevanje potreba i želja ciljnih javnosti, a transparentnost, autentičnost i integirtet će biti od presudnog značaja. PR kampanje će nastaviti da budu takve da grade poverenje između brendova i korisnika, da što više angažuju korisnike i stvore trajnu vezu na ovoj relaciji.”