SR
EN

Milena Avramović Bjelica – intervju za magazin Profit

17.04.2024.   •   Vesti o agenciji
Milena Avramović Bjelica – intervju za magazin Profit
Milena Avramović Bjelica, izvršna direktorka i suosnivačica Chapter 4 PR agencije, povodom priznanja PRO PR Globe govorila je za aktuelni broj magazina Profit

Intervju prenosimo u celosti.

***

PRO PR Globe nagrade se dodeljuju svake godine profesionalcima iz regiona i sveta, za njihov dopinos struci odnosa s javnošću i komunikacija. Vi ste jedna od dobitnica ove godine i čestitamo Vam na uspehu i ovakvom međunarodnom priznanju. Koliko je za Vas lično značajna ova nagrada? 
Hvala vam na čestitkama. Mislim da su najvažnija priznanja koja dobijate od kolega iz struke. Ovo je priznanje za koje dobitnici, dok ne dobiju nagradu, ni ne znaju da su nominovani od strane kolega iz različitih kompanija. Utoliko je uspeh veći. Tako da mi izuzetno mnogo znači ova nagrada, jer pokazuje da ono što radimo, ne samo ja, već zajedno s Tamarom Bekčić, skoro 15 godina i s celim našim timom itekako zaslužuje pažnju i vrednuje se. Mi to vidimo u svakodnevnom radu s klijentima, kao i u okviru mreže sa kolegama, ali mnogo znači kada neko nezavisan, a ko je iz struke, kaže da ono što radimo utiče na to da se komunikacije bolje percipiraju u javnosti. 

Posvećeni ste kontinuiranom učenju i razvoju u struci, a upravo ste bili na 21. Internacionalnoj PRO PR konferenciji, na kojoj su predstavljena iskustva i uvidi stručnjaka iz uspešnih kompanija iz celog sveta. Šta je na Vas ostavilo najjači utisak? 
PRO PR konferencija je jedina strukovna konferencija u regionu koja okuplja profesionalce iz komunikacija iz celog sveta. Izuzetno je zanimljivo slušati kako se komunikacije razvijaju u Americi, ali i u Africi, Aziji, Evropi, i naravno gde smo mi, kao region u odnosu na svet. Ove godine dosta pažnje je bilo posvećeno korišćenju novih alata, kao što je AI u komunikacijama i prilagođavanje potrebama tržišta, ali je izuzetno važno da se ne izgubi esencija koja čini našu struku, a to su integritet, trensparentnost, etika i odgovornost. Predstavljeno je mnogo zanimljivih inovacija, zatim globalna platforma koja omogućava povezivanje medija i PR profesionalca, a bilo je reči i o kriznoj komunikaciji. Zaista pozivam sve kolege da prisustvuju ovoj konferenciji jer će upoznati sjajne ljude iz sveta komunikacija, razgovarati o trendovima i čuti šta je to što mi možemo da učinimo da biznis i svet bolje funkcionišu i budu humaniji. 

Prema uvidima koje imate, šta je aktuelno u komunikacijama? 
Komunikacije se stalno razvijaju, jer su preferencije ljudi fluidne, a tehnologije evoluiraju. AI će nastaviti da transformiše odnose s javnošću, olakšavajući određene radnje i skraćujući vreme pripreme nekih materijala. Čet-botovi će nastaviti da poboljšavaju korisničko iskustvo i omogućavaju bržu distribuciju poruka. Više će se koristiti video i podkast sadržaji u komunikaciji. Posebno podkasti, jer se mogu slušati i kad ste u pokretu, a video pomaže da se u par minuta komunicira mnogo zanimljivih informacija. Društveni mediji, interaktivni sadržaj i influenseri će nastaviti da budu kanali kojima kompanije i brendovi pokušavaju da ostvare personalizovanu vezu sa korisnicima i osiguraju dobru reputaciju. Ali, u osnovi svega ovog mora da bude strateški pristup kontinuiranoj komunikaciji. 

Iz Vašeg ugla, kao direktorke Chapter 4 PR agencije, da li kriza talenata i kadrova pogađa sektor komunikacija i koje osobine smatrate najvažnijim za razvoj PR stručnjaka? 
Ako neko želi da se bavi komunikacijama i bude PR stručnjak mora da zna kako da iskoriste prilike, plasira priče, neguje reputaciju, jača medijske veze i uopšte da zna da uspostavi trajnu vezu s klijentima i javnostima, jer je odnos u PR-u sve, a on se gradi na poverenju. Najvažnije je da razmišlja strateški, da ume da sagleda širu sliku, da zna gde da traži informacije, da bude timski igrač, da obraća pažnju na detalje, da je spreman stalno da uči i da gleda starije kolege, njihova dostignuća, a opet da uči i iz njihovih grešaka. Podjednako je važno da radi i ponaša se u skladu s etičkim pravilima, da jasno, istinito i transparentno komunicira.