SR
EN

Njuzleteri: Zašto ih toliko šaljemo, čitamo i volimo?

02.08.2024.   •   Vesti iz struke
Njuzleteri: Zašto ih toliko šaljemo, čitamo i volimo?
Šta je prva stvar koju uradite kada se probudite? 

Možda skuvate kafu, protegnete se, slušate muziku… ili proverite mejl. 

Većina ljudi (58%) proveri email pre nego što posete društvene mreže ili pročitaju vesti i velike su šanse da je jedan od mejlova koji će tog dana dobiti njuzleter. Pojedina istraživanja pokazuju da samo 10% email korisnika ne dobija nijedan njuzleter, a skoro 40% čita barem 4 različita. To znači da je njuzleter popularan oblik sadržaja i za korisnike i profesionalne komunikatore, ali zašto je tako? 

Ako i dalje ne koristite ovaj vid email komunikacije kao deo svoje strategije, u nastavku objašnjavamo najveće prednosti njuzletera. 

Zašto njuzleter? 

Njuzleter može biti strateški i trajni kanal komunikacije, pogotovo u poređenju sa prolaznom prirodom objava na društvenim medijima — zato dve trećine marketara deli sadržaj sa svojom publikom na ovaj način. Email isporučuje ciljani sadržaj direktno u inbox vaše ciljne grupe, a velike mogućnosti personalizacije i segmentacije omogućavaju vam da negujete odnose sa korisnicima. Putem njuzleter-a možete deliti vesti, uvide, korisne informacije i promocije, zbog čega je ovaj vid komunikacije isplativ i dostupan biznisima bez obzira na industriju i veličinu, a sadržaj možete maksimalno prilagoditi prirodi brenda i publike. 

Njuzleter ima veliki reach i ROI 

Email je kanal kojim se može doći do najvećeg broja ljudi. Ako ovladate email komunikacijom i kreiranjem njuzletera, možete dopreti do velikog broja različitih korisnika — od 8 milijardi ljudi na svetu, skoro4 i po milijarde koristi email. Ova brojka postaje posebno impresivna kada je uporedimo sa ukupnim brojem korisnika svih društvenih mreža: 5 milijardi. Ti korisnici su fragmentirani na različitim platformama i njihovo targetiranje zahteva da ovladate specifičnostima svake mreže. Kod njuzleter-a dovoljno je ustanoviti principe kreiranja sadržaja i širenja liste kontakata koji funkcionišu za vas i vašu ciljnu grupu. Pored toga, njuzleter može biti jedan od najjeftinijih oblika sadržaja, zbog čega je prosečan ROI email marketinga 36 dolara za svaki potrošen dolar, a skoro četvrtina organizacija može da očekuje ROI i do 70 dolara. 

Njuzleter publika je visoko-angažovana

Ne samo da su ljudi na vašoj njuzleter listi odlučili da primaju te mejlove od vas, nego su tu odluku doneli na osnovu vrednosti koju očekuju da dobiju. To znači da oni iščekuju vaš sadržaj u njihovom inboksu i šanse da će ga videti i interagovati sa njim su veće. Prosečan open rate za njuzletere je 39.7% — ako ovo uporedimo sa Instagramom, gde je prosečan reach 7.6%, njuzleter vam omogućava da doprete do 5 puta većeg segmenta vaše publike. Email publika je generalno daleko angažovanija od publike na društvenim mrežama — posetioci koji dođu na vebsajt sa njuzleter-a provode 80% više vremena na njemu nego posetioci sa drugih kanala, a prosečan click-through rate za email je 3.57%, nasuprot 0.07% i 0.03% za Facebook i Twitter. 

Njuzleter konvertuje lidove 

Većina digitalnih marketara se slaže da je email kao kanal duplo efikasniji u generisanju potencijalnih klijenata od plaćenih reklama na društvenim mrežama ili pay-per-click oglašavanje. Dobra vest je da ovo ne važi samo za promotivne mejlove, već i za njuzletere — Wired navodi da oni koji dodju na njihov sajt sa njuzletera imaju 19 puta veće šanse da postanu pretplatnici nego oni koji stignu putem pretrage. Kada su njuzleter uporedili sa Facebook-om i Twitter-om, videli su da je njuzleter 12 i 6 puta efikasniji za konvertovanje posetilaca u kupce. Pored toga, McKinsey tvrdi da email marketing generiše skoro 40 puta više kupaca nego Facebook i Twitter zajedno, a čak 60% ljudi kaže da je kupilo nešto zbog mejla koji su dobili. 

Njuzleter je u vašim rukama 

Ono što je velika prednost email komunikacije generalno je činjenica da je sav sadržaj (kao i baza kontakata) u vlasništvu vaše organizacije i pod njenom kontrolom. Uspeh vašeg njuzleter sadržaja ne zavisi od eksternih činioca kao što su promenljivi algoritmi ili platforme koje imaju mogućnost uklanjanja objava i naloga, već od stvari koje su u potpunosti u vašoj kontroli. Ako je sadržaj prilagođen publici, kvalitetno napisan i osmišljen, i subscriber-i prikupljeni na pravi način, možete očekivati dobro rezultate — a ako ništa od ovoga nije tačno, imate mogućnost da to promenite. Pored toga, kada je reč o komunikaciji sa kompanijama i brendovima, email prednjači kao omiljeni kanal većine ljudi — kod njuzleter-a ljudi sami donose odluku da li će ostaviti mejl i nastaviti da čitaju šta im šaljete. Ovo i njima daje nivo kontrole koji nije prisutan na drugim digitalnim kanalima, a ako se bavite B2B komunikacijama, bitno je znati da 77% B2B kupaca preferira da se sa njima komunicira putem mejla. 

Njuzleter je vredan vid komunikacije 

Kada sagledamo dostupne podatke i karakteristike njuzleter-a, očigledno je da ovakva forma ima veliki potencijal da poveća prodaju, ojača konekciju koju ljudi imaju sa vašim brendom i precizno targetira one ljude koji su već izrazili želju da interaguju sa vašim sadržajem. Pored ovih prednosti, na raspolaganju vam je veliki broj resursa i alata za njihovo pisanje i kreiranje, zbog čega ih je lako integrisati u komunikacionu strategiju.

Izvor: Kliping.rs

Foto: Freepik.com