PepsiCo – Odgovorni brendovi u fokusu
30.01.2024. • Vesti klijenata
Još od 2021. godine, kada je kompanija PepsiCo pokrenula pep+ stratešku transformaciju postavljajući održivost poslovanja u centar rasta kompanije, pokrenute su značajne inicijative koje za cilj imaju pozitivan uticaj na celokupni vrednosni lanac. Osim primene uspešnih globalnih praksi u domenu održivosti na lokalnim tržištima, neke od najuspešnijih ideja rezultat su rada lokalnih PepsiCo timova koji su prepoznali teme od značaja i pokrenuli kampanje koje su utabale put pozitivnim promenama u zajednici.
ODGOVORNOST PREMA OKRUŽENJU
Na lokalnom nivou, fokus kompanije PepsiCo ove godine bio je usmeren na podizanje svesti društva o nekoliko važnih tema. Usmerivši pažnju potrošača, ali i cele zajednice, kompanija je kroz kampanju „Plus za planetu – promena počinje od tebe“ angažovala zajednicu po pitanju adekvatnog odlaganja plastične ambalaže. Postavljanjem zelenih punktova na nekoliko prometnih lokacija u Beogradu, simbolično na Svetski dan ponovne upotrebe plastične ambalaže, PepsiCo je pozvao sugrađane da odlože plastičnu ambalažu i svoje iskorišćene plastične flaše donesu na označene zelene punktove. Prikupljene flaše su prosleđene reciklažnom operateru na dalju preradu i pripremu za njihovu narednu namenu – izgradnju najveće strukture od plastičnih flaša na svetu preko veštačkog jezera na Adi Ciganliji. Tom prilikom, kompanija PepsiCo se upisala u Ginisovu knjigu svetskih rekorda. Sve flaše korišćene u izgradnji strukture vraćene su reciklažnom operateru na dalju reciklažu, kako bi dobile priliku za ponovnu upotrebu i produžile svoj životni ciklus.
Na ovaj način, osim što je Beograd postao ponosni nosilac Ginisovog priznanja, postignuta je jedna daleko važnija stvar – kompanija je skrenula pažnju na to da samo zajedno možemo da napravimo pozitivne promene. Angažovanje građana, edukacija o važnosti reciklaže i podsticaj svakim pojedinačnim doprinosom ovoj inicijativi, odražavaju još jedan važan cilj pep+ agende, a to je usmeravanje resursa u povećanje stope reciklaže, te pozitivnom otisku na prirodno okruženje.
Ceo tekst je dostupan na veb-sajtu magazina Nova ekonomija, a prvobitno je objavljen u ediciji Lideri društvene odgovornosti 2023.