Podkasti, radio i oglašavanje: Da li ulagati u audio?
04.07.2024. • Vesti iz struke
Šta vi
slušate?
Ovo je oduvek uobičajeno pitanje, ali danas su odgovori sve manje očekivani.
Ljudi više ne slušaju samo muziku ili vesti na radiju, već sadržaj na veliki broj raznovrsnih tema — podkasti, radio emisije i striming platforme nude ponešto za svakoga. Bilo da je true crime, fikcija, ćaskanje dva prijatelja ili nešto drugo, postoji publika koja će provesti sate slušajući, ne gledajući, uprkos onome što popularnost short-form video sadržaja sugeriše.
Šta ovo znači za vas? Da li je vreme da ulažete u audio oglašavanje?
U nastavku saznajte zašto oglašavanje na radiju i podkastima može biti vredan dodatak vašoj strategiji.
Popularnost audio sadržaja stalno raste
Procenjuje se da je broj mesečnih slušaoca samo u Sjedinjenim Američkim Državama 120 miliona, a na globalnom nivou skoro 505 miliona. Tradicionalni radio je i dalje popularan — preko 80% odraslih sluša ga na nedeljnom nivou i zauzima 37% vremena koje provodimo slušajući sadržaj.
Takođe, audio se lako integriše u svakodnevne rutine mnogih ljudi; oni slušaju podkaste kod kuće (44%), dok putuju na posao (38%) ili na poslu (13%).
Pored toga, audio sadržaj ispunjava jednu jedinstvenu potrebu ljudi širom sveta: Spotify istraživanje pokazuje da sve više ljudi (56%) želi da pobegne od vizuelnog sadržaja, a 66% tvrdi da im audio pruža taj odmor koji žele.
Kada je Srbija u pitanju, Izveštaj o digitalnim vestima navodi da 49% populacije sluša podkaste, a da su najpopularniji oni o životnom stilu (hrana, moda, putovanja, zabava), potom oni specijalizovani za određene teme (nauku, tehnologiju, umetnost, zdravlje). Za njima slede podkasti o vestima (politici i međunarodnim događajima), o sportu i o savremenom životu (npr. društvena dešavanja, kriminal).
Kada slušamo, stvarno slušamo
Jedna od najvećih prednosti audio formata jeste angažovanje slušaoca.
Možda ste mišljenja da radio (i podkasti) “pate” od podeljene pažnje, ali to je njihova prednost — istraživanja pokazuju da čak 64% slušalaca aktivno traži nove podkastere i stvara vreme za njihov sadržaj — što je više od svih drugih medijskih ličnosti.
Ovo znači da vreme provedeno uz podkaste prati visoka angažovanost i jasna namera slušalaca, a slično se može očekivati i od radija, pogotovo kada ga uporedimo sa drugim tradicionalnim medijima: većina radio novinara oseća se veoma povezano sa svojom publikom (59%), što je znatno više od novinara u štampi (45%), na televiziji (44%) i onlajn portalima (43%).
Takođe, 71% publike odsluša podkast epizode u celini ili skoro do kraja, a čak i kod najdužih emisija (preko 60 minuta), 64% slušaoca odsluša barem pola. Posvećenost publike ogleda se i u tome da skoro pola njih odsluša novu epizodu u prvih 24 sata od njenog objavljivanja.
Ne slušamo svi isto, ali svi slušamo nešto
Audio nudi još jednu jedinstvenu prednost: veoma široku publiku uz veoma precizno targetiranje.
Procenjuje se da postoji preko 3.2 miliona podkasta koji pokrivaju sve moguće teme i publike, a radio se oduvek prilagođavao određenom segmentu populacije kroz programsku šemu i odabir muzike.
Ipak, ovo ne znači da ste ograničeni na jednu demografiju — oba audio formata popularna su među svim generacijama.
Statista procenjuje da preko 80% SAD populacije sluša radio barem jednom nedeljno, bez obzira na starost, a podkast je kao format posebno popularan među Milenijalcima i Gen Z. Milenijalci čine najveći deo ove slušalačke publike (32%), koje prati Gen Z (28.9%), ali udeo ljudi preko 55 godina isto raste — u prethodne dve godine je zabeležen rast od čak 22%.
U Srbiji 45% ljudi od 16 do 24 godine sluša podkaste, 41% ljudi od 25 do 34, 31% ljudi od 35 do 54 i 25% ljudi od 55, a skoro dve trećine slušalaca u Srbiji ima fakultetsku diplomu.
Ovo znači da je audio publika veoma raznolika i da, ulaganjem u određene radio i podkast emisije, možete pokriti koji god segment populacije da vam je potreban.
Šta slušamo, to i kupujemo
Jasno je da audio sadržaj ima svoje prednosti, ali se verovatno i dalje pitate da li je audio oglašavanje efektivno?
Postoji pregršt podataka koji upućuju na to da podkast i radio reklame zaista donose rezultate.
BBC je utvrdio da oglašavanje na podkastima povećava svest o brendu za 89% i naklonost prema brendu za 24%. Takođe, slušaoci bolje pamte brendove o kojima čuju nego one koje vide na reklamama — nivoi angažovanja, memorijskog kodiranja i intenziteta emocija u vezi sa brendom su 22% viši kod podkasta nego televizije.
Pored toga, ljudi više veruju onome što čuju na svom omiljenom podkastu — preko 60% ljudi smatra da su voditelji koje slušaju pouzdani i od poverenja, a čak 80% veruje preporukama koje dobijaju od njih. Kada je ta preporuka u vidu oglasa, 64% ljudi prate sa punom pažnjom, a čak četvrtina isprati svaku reklamu na koju naiđe.
Ono što posebno ide u prilog radio i podkast oglašavanju jeste da 95% slušaoca kaže da je preduzelo neku akciju zbog reklama na podkastu. Trećina su kupili proizvod, 26% pričali su o pomenutom brendu, 24% su zapratili brend na društvenim mrežama i 24% su pretražili brend na internetu.
Ovo ukazuje na to da audio reklame imaju veliku prodornost — one dopiru i do najproblematičnije grupe koju neki nazivaju ad-avoiders (oni koji izbegavaju reklame). Skoro pola generalne populacije smatra da audio reklame “uopšte nisu intruzivne”, a Cumulus Media otkrili su da je verovatnoća da će ljudi izbegavati oglase najmanja kod podkasta.
Na kraju, podcast oglašavanje pokazuje izuzetnu isplativost i odličnu stopu konverzije od 34% i većina marketara tvrdi da poboljšavaju uspeh kampanja za čak 40%. Radio takođe nudi impresivne rezultate: Nielsen studija slučaja pokazuje da AM/FM kampanja može da poveća prodaju za 10% i bazu klijenata za 17%.
Da li ulagati u radio i podkast oglašavanje?
Nekoliko stvari je sigurno kada je audio sadržaj u pitanju: sve je popularniji, slušaoci su angažovani i publika pozitivno reaguje na oglase koje čuje.
Ukoliko tražite način da podignete svest o brendu, povećate prodaju i izgradite lojalnost kod publike, možda je vreme da uključite radio i podkast u vašu strategiju plaćenog oglašavanja.
Ovo je oduvek uobičajeno pitanje, ali danas su odgovori sve manje očekivani.
Ljudi više ne slušaju samo muziku ili vesti na radiju, već sadržaj na veliki broj raznovrsnih tema — podkasti, radio emisije i striming platforme nude ponešto za svakoga. Bilo da je true crime, fikcija, ćaskanje dva prijatelja ili nešto drugo, postoji publika koja će provesti sate slušajući, ne gledajući, uprkos onome što popularnost short-form video sadržaja sugeriše.
Šta ovo znači za vas? Da li je vreme da ulažete u audio oglašavanje?
U nastavku saznajte zašto oglašavanje na radiju i podkastima može biti vredan dodatak vašoj strategiji.
Popularnost audio sadržaja stalno raste
Procenjuje se da je broj mesečnih slušaoca samo u Sjedinjenim Američkim Državama 120 miliona, a na globalnom nivou skoro 505 miliona. Tradicionalni radio je i dalje popularan — preko 80% odraslih sluša ga na nedeljnom nivou i zauzima 37% vremena koje provodimo slušajući sadržaj.
Takođe, audio se lako integriše u svakodnevne rutine mnogih ljudi; oni slušaju podkaste kod kuće (44%), dok putuju na posao (38%) ili na poslu (13%).
Pored toga, audio sadržaj ispunjava jednu jedinstvenu potrebu ljudi širom sveta: Spotify istraživanje pokazuje da sve više ljudi (56%) želi da pobegne od vizuelnog sadržaja, a 66% tvrdi da im audio pruža taj odmor koji žele.
Kada je Srbija u pitanju, Izveštaj o digitalnim vestima navodi da 49% populacije sluša podkaste, a da su najpopularniji oni o životnom stilu (hrana, moda, putovanja, zabava), potom oni specijalizovani za određene teme (nauku, tehnologiju, umetnost, zdravlje). Za njima slede podkasti o vestima (politici i međunarodnim događajima), o sportu i o savremenom životu (npr. društvena dešavanja, kriminal).
Kada slušamo, stvarno slušamo
Jedna od najvećih prednosti audio formata jeste angažovanje slušaoca.
Možda ste mišljenja da radio (i podkasti) “pate” od podeljene pažnje, ali to je njihova prednost — istraživanja pokazuju da čak 64% slušalaca aktivno traži nove podkastere i stvara vreme za njihov sadržaj — što je više od svih drugih medijskih ličnosti.
Ovo znači da vreme provedeno uz podkaste prati visoka angažovanost i jasna namera slušalaca, a slično se može očekivati i od radija, pogotovo kada ga uporedimo sa drugim tradicionalnim medijima: većina radio novinara oseća se veoma povezano sa svojom publikom (59%), što je znatno više od novinara u štampi (45%), na televiziji (44%) i onlajn portalima (43%).
Takođe, 71% publike odsluša podkast epizode u celini ili skoro do kraja, a čak i kod najdužih emisija (preko 60 minuta), 64% slušaoca odsluša barem pola. Posvećenost publike ogleda se i u tome da skoro pola njih odsluša novu epizodu u prvih 24 sata od njenog objavljivanja.
Ne slušamo svi isto, ali svi slušamo nešto
Audio nudi još jednu jedinstvenu prednost: veoma široku publiku uz veoma precizno targetiranje.
Procenjuje se da postoji preko 3.2 miliona podkasta koji pokrivaju sve moguće teme i publike, a radio se oduvek prilagođavao određenom segmentu populacije kroz programsku šemu i odabir muzike.
Ipak, ovo ne znači da ste ograničeni na jednu demografiju — oba audio formata popularna su među svim generacijama.
Statista procenjuje da preko 80% SAD populacije sluša radio barem jednom nedeljno, bez obzira na starost, a podkast je kao format posebno popularan među Milenijalcima i Gen Z. Milenijalci čine najveći deo ove slušalačke publike (32%), koje prati Gen Z (28.9%), ali udeo ljudi preko 55 godina isto raste — u prethodne dve godine je zabeležen rast od čak 22%.
U Srbiji 45% ljudi od 16 do 24 godine sluša podkaste, 41% ljudi od 25 do 34, 31% ljudi od 35 do 54 i 25% ljudi od 55, a skoro dve trećine slušalaca u Srbiji ima fakultetsku diplomu.
Ovo znači da je audio publika veoma raznolika i da, ulaganjem u određene radio i podkast emisije, možete pokriti koji god segment populacije da vam je potreban.
Šta slušamo, to i kupujemo
Jasno je da audio sadržaj ima svoje prednosti, ali se verovatno i dalje pitate da li je audio oglašavanje efektivno?
Postoji pregršt podataka koji upućuju na to da podkast i radio reklame zaista donose rezultate.
BBC je utvrdio da oglašavanje na podkastima povećava svest o brendu za 89% i naklonost prema brendu za 24%. Takođe, slušaoci bolje pamte brendove o kojima čuju nego one koje vide na reklamama — nivoi angažovanja, memorijskog kodiranja i intenziteta emocija u vezi sa brendom su 22% viši kod podkasta nego televizije.
Pored toga, ljudi više veruju onome što čuju na svom omiljenom podkastu — preko 60% ljudi smatra da su voditelji koje slušaju pouzdani i od poverenja, a čak 80% veruje preporukama koje dobijaju od njih. Kada je ta preporuka u vidu oglasa, 64% ljudi prate sa punom pažnjom, a čak četvrtina isprati svaku reklamu na koju naiđe.
Ono što posebno ide u prilog radio i podkast oglašavanju jeste da 95% slušaoca kaže da je preduzelo neku akciju zbog reklama na podkastu. Trećina su kupili proizvod, 26% pričali su o pomenutom brendu, 24% su zapratili brend na društvenim mrežama i 24% su pretražili brend na internetu.
Ovo ukazuje na to da audio reklame imaju veliku prodornost — one dopiru i do najproblematičnije grupe koju neki nazivaju ad-avoiders (oni koji izbegavaju reklame). Skoro pola generalne populacije smatra da audio reklame “uopšte nisu intruzivne”, a Cumulus Media otkrili su da je verovatnoća da će ljudi izbegavati oglase najmanja kod podkasta.
Na kraju, podcast oglašavanje pokazuje izuzetnu isplativost i odličnu stopu konverzije od 34% i većina marketara tvrdi da poboljšavaju uspeh kampanja za čak 40%. Radio takođe nudi impresivne rezultate: Nielsen studija slučaja pokazuje da AM/FM kampanja može da poveća prodaju za 10% i bazu klijenata za 17%.
Da li ulagati u radio i podkast oglašavanje?
Nekoliko stvari je sigurno kada je audio sadržaj u pitanju: sve je popularniji, slušaoci su angažovani i publika pozitivno reaguje na oglase koje čuje.
Ukoliko tražite način da podignete svest o brendu, povećate prodaju i izgradite lojalnost kod publike, možda je vreme da uključite radio i podkast u vašu strategiju plaćenog oglašavanja.
Započnite istraživanjem popularnih podkasta u vašoj industriji i radio
programa koje prati vaša ciljna grupa. Razmislite o kreativnim formatima koji
se dobro uklapaju u tok i karakter emisije — postoji veliki broj resursa o
kreiranju različitih vrsta reklama, od umetnutih do onih koje čita voditelj.
Pored toga, korisno je redovno pratiti ove medije kako biste znali da li neko pominje vaš brend ili gde vam može biti korisno da vas spomenu ili da dogovorite product placement.
Pored toga, korisno je redovno pratiti ove medije kako biste znali da li neko pominje vaš brend ili gde vam može biti korisno da vas spomenu ili da dogovorite product placement.
Izvor: Kliping.rs