SR
EN

Reputacija lidera: temelj dugoročnog uspeha

02.09.2024.   •   Vesti iz struke
Reputacija lidera: temelj dugoročnog uspeha
Vaš brend je ono što govore o vama kada niste u prostoriji – Džef Bezos 

U savremenom poslovnom svetu, reputacija lidera igra neizostavnu ulogu u uspehu organizacije. Personal brending, ili izgradnja ličnog brenda, postaje sve važniji aspekt liderstva. Pratiti reputaciju lidera nije samo pitanje imidža, već strateška potreba koja može imati dugoročne posledice na poslovanje, kulturu i percepciju organizacije. 

Povezanost brenda lidera i same kompanije prikazuje nam se svakodnevno: kada pomislimo na Teslu, pomislimo i na Ilona Maska, Metu ne zamišljamo bez Marka Zakerberga, Amazon uvek povezujemo s Džefom Bezosom. Stručnjaci iz oblasti dizajniranja ličnog brenda (Persona design) objašnjavaju da naša reputacija obuhvata sve nematerijalne aspekte poslovanja – odražava se u ponašanju zaposlenih, korisničkom servisu, cenama usluga, internoj kulturi organizacije i ukupnom korisničkom iskustvu koje nudite. Brend same kompanije zavisi od ličnog brendinga svakog pojedinca, a pogotovo lidera i istaknutih ljudi u kompaniji. 

Zašto je lični brending bitan? 

Da li ste znali da je potrebno samo sedam sekundi da se ostavi prvi utisak? Nauka dalje kaže da je tačnost našeg prvog utiska čak 76%. Prvi utisci su jako bitni i često traju dugo. Snažan lični brend pomaže liderima da ostave pozitivan i trajan utisak, postavljajući temelje za poverenje i saradnju. 

Prema istraživanju Uloga lidera u upravljanju reputacijom, koje su sproveli Geri Dejvis sa Mančesterskog univerziteta i Rosa Čan sa Dablinskog univerziteta, čak polovina reputacije korporacije potiče od reputacije samih lidera. Takođe, lider sa pozitivnim imidžom može inspirisati i motivisati svoj tim, kao i mušterije, dok lider sa lošom reputacijom može izazvati sumnju i demotivaciju. 

Anketa koju je sproveo Indeed zaključuje da je reputacija same kompanije bitna za čak 95% ljudi koji su trenutno u potrazi za poslom. Lideri sa jakim ličnim brendom privlače vrhunske talente koji žele da rade sa inspirativnim i poštovanim vođama. S druge strane, loša reputacija može odvratiti potencijalne kandidate i otežati zadržavanje postojećih talenata. 

Strategije za izgradnju i praćenje reputacije lidera 

Lideri mogu koristiti nekoliko strategija za izgradnju svoje reputacije: 
  • Konzistentnost i transparentnost: Čak 90% izvršnih direktora se slaže da transparentnost lidera i kompanije vodi ka donošenju boljih odluka i gradi bolju reputaciju.
  • Autentičnost: Omogućava liderima da pokažu svoje jedinstvene vrednosti, ličnost i glas. Ovo im pomaže da se razlikuju od konkurencije, poboljšaju reputaciju kompanije i stvore emocionalnu vezu sa svojom publikom. 
  • Kvalitetan sadržaj: Kreirajte i delite vredan, informativan i relevantan sadržaj sa kojim ljudi rezonuju i koji će želeti da podrže i dele. Kad ljudi dele iste vrednosti i stavove sa liderima kompanija, automatski će se pozitivan sentiment preneti i na brend koji lider vodi. 
  • Izgradnja odnosa: Aktivno gradite i održavajte odnose sa drugim kolegama iz struke, nudeći korisne informacije i savete. Budite aktivni i komentarišete tuđe objave i stavove. 
  • Pozitivna online prisutnost: Deljenje stručnih uvida, postignuća i mišljenja pomaže u kreiranju reputacije stručnjaka i pouzdanog izvora informacija. Prisustvo na društvenim mrežama omogućava liderima da dosegnu širu publiku i uspostave svoj autoritet u industriji.
U nastavku teksta, na ovom linku, pročitajte o primerima dobre i loše reputacije lidera.   

Izvor: Kliping.rs 
Ilustracija: Freepik.com