SR
EN

Šta komunikatori treba da znaju o društvenoj mreži Threads

03.08.2023.   •   Vesti iz struke
Šta komunikatori treba da znaju o društvenoj mreži Threads
Pre mesec dana lansirana je društvena mreža Threads, iza koje stoji kompanija Meta, i za samo sedam sati aplikacija je imala 10 miliona registrovanih korisnika. Inicijalno oduševljenje sada je utihnulo i korisnici sve više ignorišu Threads, ali to nikako ne znači da ga treba odmah otpisati. Stručnjaci iz oblasti komunikacija nisu dugo čekali da istraže njegov potencijal, a mi vam prenosimo savete PR Daily na šta treba obratiti pažnju.

Sve je u vezi sa Instagramom 

Jedno od glavnih obeležja Threads-a je to što je već integrisan sa Instagramom. Prijavljujete se koristeći iste akreditive (to znači da morate da napravite Instagram nalog, ako ga nemate) i možete lako da prenesete ceo svoj profil, uključujući, pre svega, verifikacioni bedž. Takođe, možete automatski pratiti sve koje već pratite na Instagramu. 

Ove prednosti čine Threads atraktivnom i laganom opcijom, jer verovatno već imate sve što vam je potrebno za kreiranje profila. 

Kako to izgleda? 

Kada se prijavite, primetićete da aplikacija zaista izgleda kao da su Twitter i Instagram napravili bebu. Ikonice su u Instagram stilu, ali iskustvo je mnogo više u stilu Twitera, sa uglavnom tekstualnim porukama (ograničenim na 500 karaktera u odnosu na Twitter-ovih 280), mada možete dodati i fotografije, video zapise i linkove. Možete da lajkujete, ponovo postavljate (retvitovanje), citirate ili odgovarate, kreirajući threadove. 

Ako koristite Twitter ili Instagram, vrlo lako ćete se snaći. 

To je vremenska linija vođena algoritmom

Čak i ako odlučite da prebacite svoje pratioce sa Instagrama, verovatno ćete otkriti da je vaš feed popunjen nalozima koje nikada ranije niste videli. Za razliku od Twitter-a, Threads nema hronološki feed, tako da ne vidite stvari po redu objavljivanja, od najnovijih, čime se smanjuje korisnost Threads-a kao alata za praćenje u realnom vremenu, posebno u vreme krize. 

Trenutno ne postoji način da na feed-u vidite samo ljudi koje pratite, iako je šef Instagrama Adam Mosseri potvrdio preko Threads-a da je to „na listi“. 

Kratkoročno, algoritam čini da Threads deluje živo, čak i ako još uvek ne pratite gomilu ljudi, i stvara atmosferu žurke koja je već u toku, a ne one na koju ste stigli nezgodno rano. 

Dugoročno, ovo će biti frustrirajuće kada pokušavate da pratite konkurente, a aplikacija želi da vam pokaže threadove Taylor Swift. To bi trebalo da bude prioritet za tu listu. 

Lista funkcija za implementaciju je duga

Među stavkama koje je Mosseri najavio su: 

• Veb interfejs. Trenutno je Threads samo aplikacija. Mosseri je potvrdio da je mobilni uređaj prioritet za sada, ali stiže i desktop verzija. 
• Poboljšana ukupna pretraga, uključujući hashtagove. 
• Opcija da samo ljudi koje pratite mogu da odgovore na vaš thread. 

Zanimljivo je da je oglašavanje jedna stavka za koju Mosseri kaže da nije na kratkoročnoj listi. „Iskreno, trenutno nije prioritet“, napisao je u odgovoru na thread. 

Da budemo jasni, jednog dana će apsolutno biti reklama na Threads-u, i to verovatno ranije nego što Mosseri nagoveštava. Ali opet, ovo je prednost Metinih dubokih džepova, koji joj omogućavaju da bude strpljiva na način na koji manji konkurenti ne mogu biti. 

Poruka za komunikatore 

Hoće li ovo biti aplikacija koja ubija Twitter jednom zauvek? Prerano je reći. Ali čini se da ima bolje šanse od bilo koje aplikacije koja je do sada isprobana, jer ima koristi od Meta resursa i plug-and-play integracije Instagrama. 

Ako već imate Instagram nalog, samo napred, podesite i Threads nalog. Osvrnite se oko sebe, vidite kako se odvija konverzacija i da li bi možda vredelo da ga redovno koristite. Ako već redovno objavljujete na Tvitteru, pokušajte sa sličnim sadržajem u novoj aplikaciji i vidite kakav je tamo odgovor na njega. 

Ako nemate Instagram nalog, ali mislite da bi Threads možda odgovarao vašoj organizaciji, napravite ga. Dobra je ideja da na taj način zaštitite ime svog brenda, a to će vam omogućiti da pređete na Threads ako i kada se odlučite na to. 

Threads je intrigantna alternativa. Istražite ga, razmislite o njegovoj korisnosti, ali zapamtite da „nikada ne stavljate sva jaja u jednu korpu“, kako kaže engleska poslovica i zaključuje PR Daily.

Image: Freepik.com