SR
EN

Strategija kao suština PR industrije

13.01.2022.   •   Vesti o agenciji
Strategija kao suština PR industrije
Naša draga Milena Avramović-Bjelica, izvršni direktor i suosnivač Chapter 4 Communications Consulting, govorila je za jubilarno, stoto izdanje magazina BizLife na temu PR industrije i promena koje se dešavaju na polju komunikacije. Ceo intervju je objavljen u Bizlife magazinu. 


1. PR industrija se, praktično, „ponovo rađa“ svake godine. Koje promene je u tu branšu donela pandemija i koliki uticaj će to imati na buduće trendove u toj industriji? Da li je tradicionalni oblik PR-a nepovratno prevaziđen? 

MAB: Suština PR industrije je uvek bila i biće u strategiji. Ono što se menja su alati i kanali pomoću kojih se stiže do ciljnih javnosti. Pandemija je sve zatekla nespremne, ali mi se čini da smo se mi iz komunikacija najbrže i najlakše prilagodili novonastaloj situaciji. Pandemija je promenila PR utoliko što je otvorila put komunikacije od mendžmenta ka svim nivoima u kompanijama, ubrzala donošenje odluka i stvorila uslove da se i zaposleni i poslovni procesi brže prilagode i transformišu i doprinela većoj solidarnsoti sa lokalnom zajednicom. 

2. Rast, zapravo „bum“, popularnosti društvenih mreža, od YouTube do TikToka promenio je način na koji kompanije komuniciraju sa svojim ciljnim publikama. Po vašem mišljenju, šta je najvažnija stvar koju su društvene mreže donele? 

MAB: Dvosmerna komunikacija je ono što je i za korisnike i za kompanije najveći benefit društvenih mreža. Ranije su samo brendovi slali poruke i korisnici su ih primali bez mogućnosti da se čuje njihovo mišljenje. To su društvene mreže i uopšte online komunikacija promenili. 

3. Da li biste content marketing ocenili kao evoluciju ili revoluciju? 

MAB: Rekla bih da je to evolucija. Tradicionalni marketing ima za cilj da proda sam proizvod, dok content marketing se više bavi samom idejom proizvoda, cilj mu je da ostavi utisak i da zadrži pažnju korisnika, pružajući korisniku smislen i relevantan sadržaj za njega i koji ima vrednost baš za korisnika kom je namenjen. 

4. Chapter4 na tržištu Srbije posluje duže od decenije. Na šta ste najponosniji u dosadašnjem poslovanju? 

MAB: Ponosni smo na tim koji je potpuno posvećen i agenciji i klijentima, koji se konstantno usavršava i prati sve novine ne samo u našoj industriji, već i u komplementarnim industrijama, biznisu uopšte. Ponosni smo na naše klijente sa kojima imamo partnerski odnos izgrađen na međusobnom poverenju i sa kojima delimo zajedničke vrednosti ne samo kad je biznis kultura u pitanju već i društvena odgovornost. 

5. Koji je jedan savet koji uvek dajete klijentima? 

MAB: PR je proces. To nije kao da plaćate oglas i vidite njegove efekte u narednim nedeljama. PR je dugoročna posvećenost koja gradi autoritet brenda, poverenje i odnose sa ciljnim javnostima. 

6. Po čemu ćete pamtiti ovu godinu, na ličnom i profesionalnom planu? 

MAB: Bila je ovo jedna izazovna godina u svakom pogledu. Pamtiću je jer bez obzira na sve teškoće i dalje sam u pokretu. Profesionalno, kao još jednu uspešnu godinu za naš tim i klijente.