Superaplikacija?
20.02.2023. • Blog
Kao što su društvene mreže postale vrhunski marketinški alati, tako to postaju i platforme za razmenu poruka i poziva. Govorimo konkretno o Viberu (dilema da li se kaže viber ili vajber izgleda da neće biti razrešena još dugo) i mogućnostima koje ova platforma pruža u poslovnoj komunikaciji.
Brojna su rešenja kojima se brendovi služe kako bi se promovisali na Viberu, ali sada je to podignuto na viši nivo, kroz Business Inbox i Commercial Accounts, koje objedinjuju poslovne poruke i čet botove. Ukratko, poruke sa zvaničnih naloga – Commercial Accounts – dospevaju u Business Inbox, koji je pinovan pri vrhu glavnog četa, čime se u velikoj meri olakšava komunikacija između brendova i korisnika.
Korisnici imaju sve važne informacije na jednom mestu, kao i kontrolu i mogućnost izbora šta će se naći, odnosno šta će ostati u njihovom Business Inboxu. Mogu brzo i lako da pronađu brendove i iniciraju konverzaciju sa njima, znajući da iza poruka, koje sada dospevaju u Business Inbox, stoje isključivo verifikovani nalozi brendova. To omogućava da korisnici lako prepoznaju pouzdane naloge.
Brendovima ovo omogaćava povećanu vidljivost, engejdžment i konverzije, jer korisnici lako, prilikom pretrage, mogu da prepoznaju verodostojnan nalog željenog brenda. Sve to dovodi do manje blokiranja (block rates), a više otvaranja (open rates) poruka, a garantovana sigurnost rezultira poverenjem korisnika i poboljšanjem korisničkog iskustva i lojalnosti brendu.
Čitaocima koji vole brojeve možda će zanimljivi biti rezultati istraživanja koje je Viber je u januaru ove godine sproveo među korisnicima.
Njih 69 odsto pozitivno je ocenilo Business Inbox, 56 odsto želi da prima poruke u Business Inbox, a 32 odsto ima bolji odnos prema biznis četu nakon uvođenja Business Inboxa. Kada se porede podaci za 2021. i 2022, prošle godine poslato je 57 odsto više biznis poruka.
Još jedno istraživanje pokazuje da korisnici 77% odsto vremena provode koristeći tri aplikacije, dok 50 odsto vremena provode koristeći jednu. Ovi podaci idu u prilog Viberu namenjenom poslovnoj komunikaciji, imajući u vidu da on predstavljava platformu koja objedinjuje sve brend-korisnik interakcije.
Na kraju, iako je privatna komunikacija i dalje dominantna, nameće se pitanje da li će je i kada poslovna potisnuti. I da li postoji (ili će postojati) i jedna platforma koja odoleva brendovima i ostaje u privatnoj sferi? U današnjem digitalnom svetu, reklo bi se – teško.
Autorka: Gordana Arsenić
Foto: freepik.com