SR
EN

Svrhu prate hrabri

10.11.2021.   •   Vesti o agenciji
Svrhu prate hrabri
Svrhu prate hrabri - naslov je teksta koji je za Adbooka napisala Tamara Bekčić, direktor i suosnivač agencije Chapter 4 . Već tri godine učestvujemo u izuzetnom Adbooka projektu, Marketing mreža, koji ove godine nosi naziv “Svrha dolazi s vrha”, a prihod od publikacije namenjen je za podršku Forumu mladih sa invaliditetom. U nastavku možete pročitati tekst naše Tamare Bekčić. 

Svrhu prate hrabri

Svrha je moćna sila bez koje se više ne ide napred. Što su društvo i privreda na višem nivou, to je izraženije zalaganje u pravcu cilja koji je iznad nas samih, tačnije iznad ličnog ili korporativnog interesa. Videli smo njen veliki rast značaja proteklih godina, a posebno kroz stasavanje generacije milenijalaca koja ne predstavlja samo aktivne i izbirljive potrošače veoma izgrađenog mišljenja i stava, već i poželjnu radnu snagu kojoj je važno poistovećivanje sa vrednostima kao razlogom postojanja i poslovanja. 

O eksternoj percepciji svrhe se dosta govorilo prethodnih godina, u pogledu pozitivnog uticaja na komunikaciju i reputaciju kompanija. Sada smo već prešli na naredni nivo, jer raspolažemo brojnim podacima globalnih istraživanja koji nam na vrlo ubedljiv način pokazuju povezanost svrhe i uspešnosti rukovodećih timova, timskog duha, prodaje i poslovanja uopšte. 

Šta znači voditi svrhom? 

Uspešno liderstvo je danas vođeno svrhom, više nego ikada pre. Lideri i menadžeri koji kroz poslovanje i sopstveni primer udišu život u svrhu kompanije, razumeju da je njihova uloga ne samo da donose strateške poslovne odluke, već i da inspirišu svoje timove kroz vrednosti. Istraživanja nam pokazuju da su timovi lidera, koji efikasno ilustruju korporativnu svrhu, više motivisani, te da ostvaruju bolje poslovne rezultate. Takvi timovi su s jedne strane kompaktniji i postojaniji, a sa druge pokazuju viši stepen kreativnosti i inovacija. Posledično, kompanije ovih lidera su poželjniji poslodavci, a njihovi brendovi, proizvodi ili usluge imaju bolju reputaciju. 

Sve je povezano. Lanac svrhe počinje od pojedinca, zatim grupe pojedinaca, tima, zajednice, kompanija i prožima celo društvo. Odgovornost je na (svakom) pojedincu i njegovom „zašto“ – konkretnom doprinosu društvu. Kada se mnogo odgovornih pojedinaca okupi i aktivira oko istog cilja i vrednosti, tada svrha postaje realnost, a dobrobit za društvo poprima opipljiv oblik. 

Svrha izdvaja hrabre i uspešne lidere 

U radu sa kompanijama vidim da svrha predstavlja energiju koju tim crpi iz zajedničkog cilja. I više od toga, svrha dodatno rasplamsava iskru hrabrosti i spremnosti na delovanje. To je vetar u leđa za puteve koji su nekad nepoznati, možda i rizični u nekoj meri, ali idu ka cilju od višeg značaja koji stvara neraskidive veze. Menadžeri i lideri, koji svrhu stavljaju na pijedestal koji zaslužuje, inspirišu tim ka ispunjenju poslovnih ciljeva, a dalekovidošću i posvećenošću daju doprinos društvu i po pravilu su ne samo uspešni, već i hrabri vizionari. 


Autor teksta: Tamara Bekčić, generalni direktor i suosnivač agencije Chapter 4 PR 

Tekst je napisan za Adbooka #3 i objavljen u novembru