Zašto bi nagrade trebalo da budu sastavni deo vašeg PR i marketinškog plana
16.08.2024. • Vesti iz struke
Iako postoji mnogo strategija za privlačenje potencijalnih klijenata i zaposlenih, jedan često zanemaren pristup jesu nagrade. Osvojene nagrade moćan su alat za komunikaciju koji može da poveća vidljivost i kredibilitet vašeg brenda. Sledi nekoliko razloga zbog kojih je uključivanje nagrada u vaš PR i marketinški plan pametan potez, kao i saveta.
Iskoristite nagrade za kampanje i studije slučaja
Nagrade pružaju mogućnost da na vidljiv i jasan način istaknete svoja postignuća, bilo da je reč o uspešnoj kampanji, inovativnom proizvodu ili izuzetnoj usluzi. Ovo može biti od presudne važnosti za izgradnju poverenja kod potencijalnih klijenata i diferenciranje vašeg brenda od konkurencije, naročito jer nagrade nude platformu za isticanje vaših specifičnosti.
Prikupljanje materijala potrebnog za prijavu može biti frustrirajuće; nije lako zabeležiti sav uložen trud. Kada imate nagradne konkurse tokom cele godine, to zahteva od vas da prikupljate podatke o svojim kampanjama, budući da mnoge prijave za nagrade zahtevaju detaljan pregled i dokazane rezultate, pa ste tako odgovorni i za vođenje i ažuriranje kataloga uspešnih kampanja i njihovih rezultata.
Prijave za nagrade mogu se iskoristiti za studije slučaja koje možete objaviti na vašem sajtu ili uključiti u nove poslovne i prodajne prezentacije.
Prikazivanje postignuća
Bilo da su prikazane na sajtu, u kancelariji ili na pakovanju proizvoda, nagrade služe kao uverljiv dokaz kvaliteta i izvrsnosti i klijentima, partnerima i drugim zainteresovanim stranama pružaju dodatnu vrednost. Nagrade se dodeljuju u gotovo svim industrijama i bez obzira u kojoj vaša kompanija posluje, prikazivanje sertifikata, trofeja ili medalja u vašim kancelarijama jednostavana je taktika privlačenja pažnje i pružanja potvrde o kvalitetu.
Nagrade možete ponosno da prikažete i na baneru na
svom veb-sajtu, u reklamama i bilo kom promotivnom materijalu koji će služiti
kao svedočanstvo o izvrsnosti vašeg brenda. Svakoj nagradi treba posvetiti
pažnju i na nalozima na društvenim mrežama, makar i kroz jednostavan Story
Highlight na Instagramu.
Povećanje vidljivosti i SEO
Prisustvovanje gala događajima na kojima se dodeljuju nagrade pruža mogućnost za umrežavanje i dalju promociju brenda na jedinstven način. Fotografije i video snimci iza kulisa sa vašim kolegama mogu zainteresovati vašu publiku zbog pažnje koju ti događaji privlače. Pored toga, mnogi drugi brendovi će verovatno promovisati događaj i nagrade na svojim kanalima, povećavajući tako vidljivost i prepoznatljivost.
Kada svi pričaju o nagradi, to povećava medijsku pokrivenost i može se iskoristiti za poboljšanje SEO-a sajta. Svaka medijska pokrivenost osvojenih nagrada može povećati domet, izlažući brend novoj publici. Uključivanjem ključnih reči u vezi sa nagradama na sajt možete privući više organskog saobraćaja i poboljšati vidljivost u rezultatima pretrage.
Zadržavanje i regrutovanje
Nagrade nisu samo za eksternu komunikaciju već imaju i značajne interne prednosti. Prepoznavanje i slavljenje postignuća može da poveća moral među zaposlenima, podstakne pozitivnu radnu kulturu i poveća zadovoljstvo poslom. Bilo da je reč o prepoznavanju individualnih doprinosa ili slavljenju pobede na nivou cele kompanije, nagrade mogu inspirisati i motivisati vaš tim.
Prikazivanje nagrada i priznanja može privući vrhunske talente i zadržati postojeće zaposlene koji su ponosni što su povezani sa pobedničkom organizacijom. Isticanje postignuća kompanije tokom procesa regrutacije može pomoći organizaciji da se izdvoji pred potencijalnim novim zaposlenima.
Odavanje priznanja klijentu
Agencije mogu nominovati klijente za nagrade, čime će jačati odnose i pokazati posvećenost njihovom uspehu. Klijenti će ceniti trud da se istakne njihova izvrsnosti, a to može pozicionirati agenciju kao vrednog partnera zainteresovanog za njihov rast.
Saveti za uspeh
Kako biste maksimalno iskoristili nagrade u svom marketinškom planu, razmotrite sledeće savete:
• Istražite konkurenciju: da biste razumeli pejzaž, identifikujte konkurente i pogledajte koje nagrade su osvojili.
• Izaberite kredibilne nagrade: fokusirajte se na nagrade koje su poštovane unutar industrije kako biste osigurali kredibilitet i relevantnost. Budite oprezni sa nagradnim konkursima čiji će vam organizatori samo verovati na reč i znatno naplatiti prijavu.
• Efikasno budžetirajte: kreirajte plan nagrada koji je strateški usklađen sa vašim marketinškim i PR ciljevima i budžetom. Identifikovanje nagrada sa unapred utvrđenim rokovima i troškovima može da pomogne u planiranju šireg marketinškog i PR kalendara i budžeta.
Uključivanje nagrada u strategiju komunikacije može doneti značajne benefite preduzećima svih veličina i industrija. Efikasnim korišćenjem nagrada možete diferencirati svoj brend, ojačati odnose i postići dugoročni uspeh na konkurentnom tržištu.
Izvor: PR News