Zašto PR kampanje često ne uspevaju i kako ih prilagoditi medijima
11.08.2023. • Vesti iz struke

Mnogo je razloga zašto određeni pitchevi na kraju ne postanu novinski tekst. Arthur Solomon, nekadašnji novinar koji je prešao na PR stranu, u autorskom tekstu za Agilitypr.com pisao je o tim razlozima.
• Ono što se predlagalo bilo je čisto u promotivne svrhe, što je pogodno za reklame, ali ne i za novinski tekst
• Priči bi falilo mnogo elemenata koji su neophodni za vesti i priloge
• Ni PR stručnjak, ni intervjuisana osoba ne bi odgovarali na pitanja ili pružali dalju potvrdu ili dokaz za ono što su govorili
• Umesto da predlože priču koja bi služila i klijentu i medijima, pitchevi bi se mahom fokusirali na klijenta
• PR stručnjaci često zaborave da je “novo” sastavni deo “novosti”
• Ponekad, kada je odbijen, neki PR stručnjaci vole da pitaju novinare kako da pitch učine upotrebljivim, umesto da sami pronađu novi pristup
Solomon piše i o načinima da se materijal prilagodi medijima.
• Nije teško pripremiti materijal koji može da radi i za klijenta i za medije. To se može postići prilagođavanjem njegovih aspekata specifičnostima medija kojima se pristupa
• Prečesto se PR timovi vraćaju na prethodne uspehe, ali menadžeri moraju da zapamte da je suština u „novom“ ili „drugačijem“, kako bi privukli pažnju novinara velikih medija
• PR timovi takođe misle da će istaknuti portparol klijentu obezbediti mnogo pokrivenosti. Predlog je da se angažuje osoba sa stručnošću u predmetu o kojem se priča
• Greška je i ponuditi istu osobu za intervjue svim novinarima, urednicima i producentima, već je bolje da se predlože različiti sagovornici u zavisnosti od njihove uloge
Šta još Solomon ima da kaže na ovu temu možete pročitati ovde.
Izvor: Agilitypr.com