ICCO Next-Gen PR Izveštaj 2023 - 2024: Kreativnost ostaje ključna
16.10.2024. • Vesti iz struke

Next-Gen Grupa Međunarodne organizacije za konsultantske usluge u komunikacijama (ICCO) objavila je uvid u motivacije, izazove i aspiracije mladih PR profesionalaca iz sedam regiona širom sveta.
ICCO-ova Next-Gen Grupa je dinamičan tim mladih PR stručnjaka posvećen oblikovanju budućnosti industrije, a izveštaj nudi ključne uvide u evoluirajući pejzaž odnosa sa javnošću i strateške korake potrebne za osnaživanje budućih lidera u ovom polju.
Izveštaj naglašava da, iako je plata i dalje prioritet za 60 odsto ispitanika prilikom razmatranja poslovnih prilika, faktori kao što su potencijal za profesionalni rast (49%), balans između poslovnog i privatnog života (39%) i kultura kompanije (29%) takođe igraju značajne uloge u njihovom odlučivanju. Ova raznolika postavka motivacija naglašava potrebu za kreiranjem okruženja u PR industriji koje ne samo da podstiče kreativnost, već i pruža značajan uticaj i prilike za rast.
Jedan od istaknutih nalaza jeste da 71 odsto mladih profesionalaca identifikuje rast i razvoj kao svoje ključne profesionalne inspiracije, što ne ide u korist stereotipu da Gen Z teži lakšem putu, već umesto toga otkriva generaciju koja je spremna da se suoči sa profesionalnim izazovima i napreduje u svojim karijerama.
Uprkos pozitivnim motivatorima, izveštaj ICCO Next-Gen PR 2023 - 2024 takođe otkriva izazove, s dve trećine (64%) ispitanika koji prijavljuju negativan uticaj svog posla na svoje mentalno zdravlje i dobrobit u proteklih godinu dana. Ova statistika zahteva hitnu potrebu da PR agencije daju prioritet dobrobiti zaposlenih i podršci njihovom mentalnom zdravlju.
Kada je u pitanju budućnost, izveštaj prikazuje radnu snagu sa umerenim osećajem optimizma o odnosima s javnošću kao karijernom putu, sa 68 odsto ispitanika koji planiraju da ostanu u PR industriji u doglednoj budućnosti, dok samo četvrtina (28%) izražava želju da to postane njihova doživotna karijera.
Kako bi se zadržali kvalitetni talenti u industriji, izveštaj otkriva ključne veštine i oblasti za razvoj koje će oblikovati sledeću eru ove industrije. Gotovo polovina ispitanika (47%) naglašava važnost usvajanja veština u vezi sa veštačkom inteligencijom, što odražava sve veću integraciju tehnologije u PR i potrebu za prihvatanjem tehnoloških dostignuća.