SR
EN

Komunikacijska izvrsnost u Srbiji

25.12.2023.   •   Vesti o agenciji
Komunikacijska izvrsnost u Srbiji
Globalne i lokalne prilike itekako utiču na komunikaciju, čija budućnost, prema mišljenju Milene Avramović Bjelice i Tamare Bekčić, direktorki i suosnivačica PR agencije Chapter 4, zavisi od nas samih. One su u intervjuu za CorD magazin istakle da je, što smo posvećeniji i bolji u onome što radimo, pozitivan ishod izgledniji. 

U nastavku prenosimo ceo intervju. 

Nedavno su proglašene najbolje društveno odgovorne kampanje u Srbiji među kojima su dve u kojima ste učestvovale sa vašim klijentima. Čestitamo! Da li je 2023. ispunila vaša očekivanja?
MAB:
Bila je ovo jedna sasvim dobra godina za naš tim i Chapter 4 PR agenciju. Proširili smo saradnju sa postojećim klijentima, dobili smo i nove klijente i nove projekte ove godine, interno smo se usavršavali na različitim treninzima, trudili se da doprinesemo razvoju struke kroz učešća na različitim konferencijama i na kraju su stigle i nagrade. Među njima je i takozvani evropski PR Oskar – European Excellence Award za koju smo ušli u finale sa čak dva klijenta – PepsiCo i Galenika, a poneli smo jedno, najviše zlatno odličje. Zaista smo vrlo zadovoljni svime što smo timski postigli ove godine. 

Često ističete da je Chapter 4 pristup orijentisan na ljude, poštovanje i etiku u komunikaciji. Da li je taj pristup osnov i vašeg međusobnog odnosa?
TB:
Izuzetno je važna iskrena, transparentna komunikacija koju imamo od prvog dana, međusobno poštovanje i prihvatanje, čak i kada nemamo isto mišljenje po pitanju baš svake teme. Naš odnos nikad nije bio samo poslovan. Iz prijateljstva se rodila ideja da počnemo zajednički posao i mislim da je to ključ našeg partnerstva, jer delimo iste vrednosti i poglede i na profesionalnom planu, i na društvene i životne teme. 

Često komentarišemo da i posle svih ovih godina i decenija i dalje jedna od druge učimo i jedna drugu inspirišemo i beskrajno smo zahvalne na tome. Mislite li da će, kada su komunikacije u pitanju, veštačka inteligencija i machine learning moći da zamene čoveka, njegovu kreativnost i prilagodljivost?
MAB:
Sasvim sam sigurna da se to nikada neće desiti. Tačno je da će svi ovi tehnološki izumi olakšati određene delove našeg, ali i mnogih drugih poslova, ali sve to je osmislio čovek i nikada mašina neće moći, bez obzira sa koliko velikom količinom podataka raspolaže, u potpunosti da zameni čoveka, jer nema iskustva, nema osećaj koji čovek ima. Stvari se toliko brzo menjaju, da nije moguće da mašina pokupi sve informacija širom sveta u realnom vremenu, pa čak i da se to desi, opet nema skup iskustava i osećaj, empatiju koji su osnova ljudskog bića. U prednosti će biti oni koju budu umeli da koriste sve ove inovacije za ono što im je potrebno. 

Poslednjih nekoliko godina stalno strepimo – zbog pandemije, ratova, inflacije, ekonomske krize i drugih izazova – ali se čini da makar za budućnost komunikacija ne treba brinuti. Delite li naš optimizam?
TB:
Sposobnosti slušanja i razumevanja su osnova onoga što radimo, planiramo ili savetujemo klijentima. U radu sa kompanijama i brendovima, svakodnevno vidimo da oni koji svoje poslovanje i komunikaciju zasnivaju na empatiji time jačaju odnose sa potrošačima, korisnicima, zajednicom. Ona igra važnu ulogu u PR-u i izgradnji i održavanju odnosa sa stejkholderima. Često za sebe kažemo da smo oprezni optimisti.
Komunikacijska izvrsnost u Srbiji