Moć društvenih mreža
02.12.2024. • Vesti o agenciji
Tekst koji ćete imati priliku da pročitate u nastavku, napisala je ko-osnivačica i izvršna direktorka agencije Chapter4 Communications Consulting Milena Avramović-Bjelica za InStore magazin.
Warren Buffett je rekao „Potrebno je 20 godina da se izgradi reputacija i pet minuta da se uništi. Ako razmislite o tome, radićete stvari drugačije“.
I zaista je tako, u svetu u kom danas živimo i koji je povezan i vesti se šire brzinom svetlosti s jednog kraja planete na drugi, odavno više nije pitanje da li treba da budeta na društvenim mrežama, već kako da svoje poslovanje i vrednosti koje morate, ne samo da zagovarate, već i da živite, komunicirate na društvenim mrežama. Samo jedno loše mišljenje, komentar ili negativna objava može brzo izmaći kontroli i nepovratno oštetiti vašu reputaciju.
Društvene mrežu su alat koji pomaže i brendovima i kompanijama da se lakše povežu i dođu do svojih korisnika i publike. One su otvorile jednu potpuno novu dimenziju u komunikaciji i samim tim postale moćan alat koji utiče i oblikuje reputaciju brenda ne za pet minuta, kako kaze Voren Bafet, već u sekundi. Zato je najvažnije imati pravu strategiju i alate na raspolaganju, a tajna leži u tome da se prepoznaju negativne reakcije čim se pojave i da se reše pre nego što eskaliraju.
Bez obzira na to da li se uključujete u diskusiju ili ne, na društvenim mrežama već postoji cela priča o vama ili vašem brendu, u kojoj se diskutuje o prednostima i manama, šta se nekom sviđa ili nesviđa, o stavovima po pitanju vaše društvene odgovornosti, uticaja na prirodnu sredinu, odnosa prema zaposlenima... bukvalno sve što pomislite o samima sebi je već prisutno i analizira se na društvenim mrežama.
Svima je jasno da se ne može kontrolisati narativ, ali ono što se može jeste da se preduzmu koraci kako bi se brend, osoba, kompanija, stavila u najbolju moguću poziciju, kroz istinitu, jasnu, transparentnu komunikaciju. Ono što je dobro za brendove i kompanije jeste povezivanje sa korisnicima na ličniji način, i tako se gradi poverenje, lojalnost i na kraju kredibilitet. Pročitala sam istraživanje u kom se navodi da je čak 64% korisnika koji osećaju blisku povezanost sa brendom spremnije da plati višu cenu za njegove proizvode i usluge.
Zato je važno stvarati dugoročne veze sa korisnicima i negovati pozitivne zajednice na društvenim platformama, jer se tako gradi reputacija. Reputacija brenda ili kompanije ili pojedinca oslikava način na koji korisnici percipiraju taj brend, pojedinca ili kompaniju, njihove vrednosti i uverenja, na platformama poput X, TikToka, Instagrama, Facebooka, LinkedIn, YouTube...
Društvene mreže su mesto gde korisnici dele svoja mišljenja, a to su često negativna mišljenja koja privlače najviše pažnje. Bilo da je u pitanju bes zbog inflacije, političkih pitanja, nemara, prirodnih nepogoda ili proslave nekih lepih momenata kao što su sportske pobede ili neka opšte korisna akcija, razgovor počinje na društvenim mrežama, a posledice tog razgovora često se prenose u tradicionalne medije. Zbog toga, društvene mreže igraju ogromnu ulogu u reputaciji brenda, kompanije, pojedinca i zato upravljanje reputacijom brenda mora početi na društvenim mrežama.
Kako sam već navela, ključ je u strategiji za upravljanje reputacijom brenda i zahteva odgovarajuće alate da bi se prošlo kroz podatke i otkrilo šta vaši korisnici govore o vama i tu mnogo može da pomogne AI, ali i drugi alata koji prikupljaju i analiziraju podatke. Pažljivo praćenje onog što se dešava na društvenim mrežama pomaže u zaštiti brenda od narušavanja reputacije i lošeg publiciteta.
Warren Buffett je rekao „Potrebno je 20 godina da se izgradi reputacija i pet minuta da se uništi. Ako razmislite o tome, radićete stvari drugačije“.
I zaista je tako, u svetu u kom danas živimo i koji je povezan i vesti se šire brzinom svetlosti s jednog kraja planete na drugi, odavno više nije pitanje da li treba da budeta na društvenim mrežama, već kako da svoje poslovanje i vrednosti koje morate, ne samo da zagovarate, već i da živite, komunicirate na društvenim mrežama. Samo jedno loše mišljenje, komentar ili negativna objava može brzo izmaći kontroli i nepovratno oštetiti vašu reputaciju.
Društvene mrežu su alat koji pomaže i brendovima i kompanijama da se lakše povežu i dođu do svojih korisnika i publike. One su otvorile jednu potpuno novu dimenziju u komunikaciji i samim tim postale moćan alat koji utiče i oblikuje reputaciju brenda ne za pet minuta, kako kaze Voren Bafet, već u sekundi. Zato je najvažnije imati pravu strategiju i alate na raspolaganju, a tajna leži u tome da se prepoznaju negativne reakcije čim se pojave i da se reše pre nego što eskaliraju.
Bez obzira na to da li se uključujete u diskusiju ili ne, na društvenim mrežama već postoji cela priča o vama ili vašem brendu, u kojoj se diskutuje o prednostima i manama, šta se nekom sviđa ili nesviđa, o stavovima po pitanju vaše društvene odgovornosti, uticaja na prirodnu sredinu, odnosa prema zaposlenima... bukvalno sve što pomislite o samima sebi je već prisutno i analizira se na društvenim mrežama.
Svima je jasno da se ne može kontrolisati narativ, ali ono što se može jeste da se preduzmu koraci kako bi se brend, osoba, kompanija, stavila u najbolju moguću poziciju, kroz istinitu, jasnu, transparentnu komunikaciju. Ono što je dobro za brendove i kompanije jeste povezivanje sa korisnicima na ličniji način, i tako se gradi poverenje, lojalnost i na kraju kredibilitet. Pročitala sam istraživanje u kom se navodi da je čak 64% korisnika koji osećaju blisku povezanost sa brendom spremnije da plati višu cenu za njegove proizvode i usluge.
Zato je važno stvarati dugoročne veze sa korisnicima i negovati pozitivne zajednice na društvenim platformama, jer se tako gradi reputacija. Reputacija brenda ili kompanije ili pojedinca oslikava način na koji korisnici percipiraju taj brend, pojedinca ili kompaniju, njihove vrednosti i uverenja, na platformama poput X, TikToka, Instagrama, Facebooka, LinkedIn, YouTube...
Društvene mreže su mesto gde korisnici dele svoja mišljenja, a to su često negativna mišljenja koja privlače najviše pažnje. Bilo da je u pitanju bes zbog inflacije, političkih pitanja, nemara, prirodnih nepogoda ili proslave nekih lepih momenata kao što su sportske pobede ili neka opšte korisna akcija, razgovor počinje na društvenim mrežama, a posledice tog razgovora često se prenose u tradicionalne medije. Zbog toga, društvene mreže igraju ogromnu ulogu u reputaciji brenda, kompanije, pojedinca i zato upravljanje reputacijom brenda mora početi na društvenim mrežama.
Kako sam već navela, ključ je u strategiji za upravljanje reputacijom brenda i zahteva odgovarajuće alate da bi se prošlo kroz podatke i otkrilo šta vaši korisnici govore o vama i tu mnogo može da pomogne AI, ali i drugi alata koji prikupljaju i analiziraju podatke. Pažljivo praćenje onog što se dešava na društvenim mrežama pomaže u zaštiti brenda od narušavanja reputacije i lošeg publiciteta.