SR
EN

The truth is out there – i treba da je koristimo

06.12.2024.   •   Vesti o agenciji
The truth is out there – i treba da je koristimo
Tekst koji ćete imati priliku da pročitate u nastavku, napisala je Client service director agencije Chapter4 Communications Consulting Olivera Petrović za Adbook-u.

Možda se mnogi neće složiti, ali deluje da je iskrenost duboko potcenjena vrednost u PR-u. Ona zvuči tako bazično i zdravorazumski, ali je pomalo i za slabiće. Pre ćemo čuti savet „fake it till you make it“, nego „budi iskren i reci kako jeste“.

Ispada da je iskrenost u PR-u naivan koncept, a ma koliko da se pozivamo na važnost transparentne komunikacije, ona to ostaje samo do jedne tačke - one za koju smo procenili da radi u našu korist. I to je u redu. Onaj ne tako lep ostatak se često ili prećutkuje ili zamotava u rogobatne korporativne fraze, koje opet često ne znače mnogo, ako išta. Najgore od svega je kada se istina transformiše u prihvatljiviju verziju (ne)istine, sa ciljem da se očuva neki pokušaj imidža ili reputacije.

Na ovo razmišljanje podstaklo me je nekoliko ovogodišnjih kampanja. Neke su zasnovane upravo na istini, koja ma koliko može biti bolna za brend, mnogo više radi u njegovu korist, a i na kraju dana ne može se sakriti. Dok ima i onih kampanja koje su zasnovane na potpuno suprotnom kraju tog spektra. Jednostavna, a pre svega istinita objašnjenja nekad su i najbolja. Ona neće oterati potrošače, klijente i korisnike. Doneće razumevanje, možda čak i empatiju, a zatim i čvršće i dublje povezivanje potrošača sa brendom.

U svetlu korporativnih komunikacija važe ista pravila – istina i iskrenost nemaju alternativu. Reči možda možete pažljivo da odaberete, ali udaljavanje od istine nije trasa kojom treba da se krećemo u našem poslu. Ovde bi zgodno došao čuveni Linkolnov citat „Možete lagati neke ljude neko vreme...“. Istinita i realna slika, pažljivo odabrane istinite i iskrene reči, i kada je dobro i kada je loše, čine vas humanijim, autentičnijim, toplijim i dopadljivijim, a vašu kompaniju bliskijom svakoj ciljnoj grupi.

Ovo posebno važi za pojedince koji predstavljaju kompanije i nastoje da se lično brendiraju u svojoj profesiji. Možete naučiti ključne poruke, savladati kompanijski priručnik za korporativne komunikacije (u kom gotovo zasigurno ne piše da se služite bilo čim drugim osim tačnih informacija), ali autentičnost zasnovana na istini i iskrenosti čine win-win kombinaciju za građenje ličnog PR-a.

Pa zato, budite iskreni. Nekad košta, nije uvek prijatno, ali ako ništa drugo bićete u miru sa onim što ste izgovorili. Ili kampanjom koju ste odobrili. I zasigurno, drugu stranu neće ostaviti u utisku da ton i slika nisu sinhronizovani.