Zašto je važno da brendovi zauzmu stav o društvenim pitanjima?
30.09.2024. • Vesti iz struke
U današnjem svetu, društveni aktivizam postaje sve prisutniji, a sve veći broj potrošača očekuje od brendova da se jasno izjasne o važnim društvenim pitanjima.
Pitanje koje se sve češće postavlja je: da li brendovi treba da podržavaju društveni aktivizam? Dok neki smatraju da brendovi treba da ostanu neutralni i fokusirani na svoj proizvod, drugi veruju da brendovi imaju odgovornost da koriste svoj uticaj kako bi podržali promene u društvu.
Prema istraživanju EY-ovog US Future Consumer Index-a 63% potrošača navodi da im je ponašanje brenda važno isto koliko i ono što prodaje.
Međutim, ovo može biti mač sa dve oštrice. Iako se zauzimanje za društveno značajna pitanja može pozitivno odraziti na brend, rizik od negativnih posledica i dalje postoji. Ako brend ne pristupi ovom pitanju pažljivo, može doći do negativnih reakcija, bojkota ili optužbi za neiskrenost. S druge strane, ako brend ostane tih, može se percipirati kao nezainteresovan ili politički motivisan.
Zato morate biti pažljivi jer potrošači ne praštaju.
Zašto treba da se oglašavate o društveno značajnim pitanjima?
Kako bi brend aktivizam bio uspešan, važno je da se zauzimanje za određena pitanja temelji na istinskim vrednostima vašeg brenda. To znači da dela moraju pratiti reči, a inicijative koje se preduzimaju treba da budu u skladu s porukom brenda.
Aktivno učešće u društvenim pitanjima ne samo da ojačava povezanost s potrošačima, već i privlači pozitivnu medijsku pažnju, što povećava vidljivost i reputaciju samog brenda.
Ceo tekst možete da pročitate na ve-sajtu Kliping.rs.
Ilustracija: Freepik.com